Warszawa, 17 05 2022
Virtuaix (VIX) opis węzła wymiany ruchu
Ten dokument opisuje warunki użycia węzła wymiany ruchu VirtuaIX (dalej jako „VIX”) świadczonego jako usługa Usługodawcy.
- Definincje
- Dokumentacja – wszelka dokumentacja/załączniki/regulaminy dostarczane dla każdej z usług świadczonych przez Usługodawcę
- Prawa autorskie osobiste i majątkowe – wszelka własności indywidualna, w tym: znaki handlowe, domeny Internetowe, logotypy, hasła reklamowe, patenty (w tym w czasie zgłoszenia), procesy technologiczne i tajemnica przedsiębiorstwa (w tym know-how), oprogramowanie
- Port – interfejs połączeniowy zgodny ze specyfikacją danego połączenia (fizyczny/wirtualny) o zadanych parametrach
- Switch – urządzenia Ethernet oraz routery Usługodawcy
- Połączenie wirtualne – technologia sieciowa VLAN, która pozwala w ramach jednej fizycznej sieci lokalnej tworzyć wiele sieci logicznych (sieci wirtualnych), opisana w standardzie 802.1Q
- Opis produktu
VIX jest fizycznym połączeniem które umożliwia klientom VIRTUA wymianę ruchu internetowego
VIX jest węzłem OTWARTYM tj. dostępnym dla wszystkich klientów VIRTUA posiadających Port
- Odpowiedzialność VIRTUA
VIRTUA zapewni Klientowi dostęp do węzła VIX poprzez Port lub Połączenie wirtualne (jako rozszerzenie posiadanego) i wsparcie w godzinach pracy działu technicznego VIRTUA
- Odpowiedzialność Klienta
- a) klient zapewnia:
– dostarczenie i utrzymanie aktualnych danych kontaktowych w sprawach technicznych oraz biznesowych
– dostarczenie kompletnych danych konfiguracyjnych
– posiadanie przez siebie numeru ASN
– zarejestrowanie rozgłoszonych tras
– użycie jedynie przydzielonych adresów IP dla połączenia z VIRTUA
– użycie unikalnego adresu MAC na każdym styku i VLAN
– użycie odpowiednich technologii zgodnie z wytycznymi VIRTUA w razie specyficznych podłączeń
– zmiany w konfiguracji, udostępnianie, wskazywanie itp. w razie potrzeby VIRTUA
– zgodność ze standardami sieciowymi
- b) klient nie może:
– prowadzić aktywności mogącej wpłynąć bądź zakłócić pracę urządzeń VIRTUA i/lub innych klientów
– użyć usług VIX do transferu do innych węzłów – jako że węzeł służy wyłącznie do transmisji z osobnych sieci peeringowych bezpośrednio
– udostępniać i odsprzedawać dostęp do Portów bez uprzedniej zgody VIRTUA
- c) wszelkie działania naruszające te postanowienia będą prowadzić do zawieszenia i/lub usunięcia klienta z VIX
- d) wszelkie połączenia Vlan w ramach VIX są w gestii klienta i jego uzgodnień z innymi klientami, VIRTUA nie odpowiada za wzajemne relacje klietnów
- Brak udzielonych praw
VIRTUA posiada i nie udziela jakichkolwiek praw, w tym Praw autorskich i majątkowych klientom.
- SLA
Dostępność miesięczna
- Usługodawca zapłaci na rzecz Klienta karę umowną z tytułu obniżenia Dostępności Miesięcznej (DM).
- Kara umowna zostanie wypłacone w wysokości określonej poniżej:
Dostępność Miesięczna (DM) | Wysokość kary umownej: % miesięczne opłaty abonamentowej |
DM≥99,9% | – |
99,9%> DM ≥99,0% | 5 |
99,0%> DM ≥95,0% | 10 |
95,0%> DM ≥90,0% | 50 |
90,0%> DM | 100 |
Strony monitorują jakość funkcjonowania Usługi. Dla określenia właściwego funkcjonowania Usługi przyjęto następujące parametry:
- Średnia miesięczna wartość opóźnień pakietów.
- Średnia miesięczna wartość strat pakietów.
Usługodawca wypłaci odszkodowania wyłącznie na podstawie zgłoszenia (reklamacji) klienta.
- Pozostałe
VIRTUA będzie informować o pracach planowych z wyprzedzeniem (zwyczajowo 14 dni) natomiast w przypadku prac awaryjnych/pilnych w dostępnym dla VIRTUA czasie.
Podłączenie do VIX będzie realizowane po określeniu wymaganego czasu przez służby techniczne VIRTUA, zwyczajowo 10 – 30 dni.